SILA AMBIL PERHATIAN..!!

TARIKH-TARIKH MESTI MAU INGAT

UJIAN BERTULIS MUET
(25 April 2009)

UJIAN AKHIR KURSUS

(27 April 2009)

LAWATAN PML KPLI/PISMP
(29-30 April 2009)

UJIAN LISAN MUET
(5-7 May, 11-13 May)

PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER
(18-28 May)


TAJUK-TAJUK "TUGASAN" ANDA (Sila siapkan)

TITAS..

Yea : Huraikan konsep, definisi, ciri-ciri dan obj. tamadun

Jayn : Definisi tamadun, prinsip-prinsip dan mengapakah sumber tamadun islam berpandukan
al Quran dan as Sunnah, akal, penemuan penciptaan baru dan penyempurnaan semula

Flora : Jelaskan nilai2 Universal antara tamadun

Ap : Tokoh tamadun islam dan nyatakan sumbangan mereka kpd tamadun islam

Kath : Ciri-ciri pemodenan Meiji (1897-1912)

Re-G : Hubungan kuat tamadun India dgn agama, bagi contoh dan jelaskan.

Wani : Gariskan 10 prinsip Islam Hadhari dan huraikan 5 daripadanya.

Yan : Huraikan konsep tamadun islam beserta prinsip tamadun islam

Loha : Peranan kedatangan Islam ke tanah Melayu

Dayah : Lukiskan peta yang menunjukkan teori kedatangan Islam ke tanah Melayu

Farah : Huraikan kedatangan Islam ke Tanah Melayu

Jiah : lima tokoh Islam dan sumbangannya terhadap tamadun dunia

E'lie : Lima tokoh berbangsa China dan sumbangan kepada tamadun dunia

Grace : Apakah kesan pengaruh Islam dalam tamadun Melayu


EDU 3102 : PERKEMBANGAN KANAK-KANAK

Yea : Kanak-kanak Autisme, kurang tumpuan, Hiperaktif

Jayn : Carian maklumat dan kajian kes pengaruh baka & persekitaran ke ats anak kembar

Flora : Instrument ujian personaliti dan konsep kendiri, jalankan ujian (akan dibincangkan)

Ap : Kanak-kanak disleksia, lembam dan terencat akal ringan

Kath : Kumpul kajian kes berkenaan perkembangan sosioemosi

Re-G : Faktor pengaruhi perkembangan kognitif kanak-kanak dan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan kognitif kanak-kanak berumur 6-14 tahun

Wani : Kumpul maklumat ttg konsep personaliti & konsep kendiri, teori-teori berkaitan & kategori/jenis personaliti dan konsep kendiri, guna borang grafik banding beza konsep kendiri, penghargaan kendiri dan kecekapan kendiri dan bincangkan peranan guru dalam tangani konsep kendiri & personaliti berbeza di bilik darjah.

Yan : Kumpul maklumat tentang prkembangan bayi, & kanak-kanak berumur 6-14 tahun, banding beza dapatan Piaget & Vygoysky ttg perkembangan kognitif.

Loha : Kumpul maklumat ttg perkembangan fizikal kanak-kanak berumur 6-14 tahun.

Dayah : Maklumat ttg perkembangan sosioemosi bayi, dan kanak-kanak berumur 6-14 tahun, bincangkan pengaruh persekitaran dan baka berpandukan pendapat tokoh...(borang soal selidik, sola rujuk dgn cigu)

Farah : Lakarkan perubahan fizikal kanak-kanak bermula tahap pra kelahiran (saiz dan bentuk), jelaskan faktor pengaruhi perkembangan fizikal kanak-kanak begi setiap perubahan dan bincangkan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan fizikal kanak-kanak 6-14 tahun.

Jiah : Kanak-kanak masalah kecacatan fizikal, masalah tingkah laku dan sindrom down.

E'lie : Fitrah kejadian manusia, pertumbuhan dan perkembangan manusia - Pengurusan grafik dan fitrah kejadian manusia menurut perspektif agama dan biologi.

Elvy : Kanak-kanak masalah penglihatan dan pendengaran

Grace : Sama dengan tajuk Farah..


P/s ~ Kepada 4 orang jejaka PML, sila ambil tajuk kamu daripada kakak sulung aa..A.S.A.P

~ Sila siapkan tugas secepat mungkin, jangan bertangguh!

~ Jangan lupa pesanan En. Fir untuk memprint "Garis Panduan pelaksanaan Program Pemulihan Khas 2008 Edisi Percubaan"...Berguna untuk exam.




2 comments:

Anonymous said...

Huhuhu..all the best to you guys!!! Suda ready mau exam ka? _ Cyndra@kagum2009/ipgmik

May 1, 2009 at 9:40 PM  
pemulihan said...

thanks....exam? haha...MAYBE

May 5, 2009 at 6:18 PM  

Post a Comment