TARIKH-TARIKH MESTI MAU INGAT
UJIAN BERTULIS MUET
(25 April 2009)
UJIAN AKHIR KURSUS
(27 April 2009)
LAWATAN PML KPLI/PISMP
(29-30 April 2009)
UJIAN LISAN MUET
(5-7 May, 11-13 May)
PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER
(18-28 May)
TAJUK-TAJUK "TUGASAN" ANDA (Sila siapkan)
TITAS..
Yea : Huraikan konsep, definisi, ciri-ciri dan obj. tamadun
Jayn : Definisi tamadun, prinsip-prinsip dan mengapakah sumber tamadun islam berpandukan
al Quran dan as Sunnah, akal, penemuan penciptaan baru dan penyempurnaan semula
Flora : Jelaskan nilai2 Universal antara tamadun
Ap : Tokoh tamadun islam dan nyatakan sumbangan mereka kpd tamadun islam
Kath : Ciri-ciri pemodenan Meiji (1897-1912)
Re-G : Hubungan kuat tamadun India dgn agama, bagi contoh dan jelaskan.
Wani : Gariskan 10 prinsip Islam Hadhari dan huraikan 5 daripadanya.
Yan : Huraikan konsep tamadun islam beserta prinsip tamadun islam
Loha : Peranan kedatangan Islam ke tanah Melayu
Dayah : Lukiskan peta yang menunjukkan teori kedatangan Islam ke tanah Melayu
Farah : Huraikan kedatangan Islam ke Tanah Melayu
Jiah : lima tokoh Islam dan sumbangannya terhadap tamadun dunia
E'lie : Lima tokoh berbangsa China dan sumbangan kepada tamadun dunia
Grace : Apakah kesan pengaruh Islam dalam tamadun Melayu
EDU 3102 : PERKEMBANGAN KANAK-KANAK
Yea : Kanak-kanak Autisme, kurang tumpuan, Hiperaktif
Jayn : Carian maklumat dan kajian kes pengaruh baka & persekitaran ke ats anak kembar
Flora : Instrument ujian personaliti dan konsep kendiri, jalankan ujian (akan dibincangkan)
Ap : Kanak-kanak disleksia, lembam dan terencat akal ringan
Kath : Kumpul kajian kes berkenaan perkembangan sosioemosi
Re-G : Faktor pengaruhi perkembangan kognitif kanak-kanak dan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan kognitif kanak-kanak berumur 6-14 tahun
Wani : Kumpul maklumat ttg konsep personaliti & konsep kendiri, teori-teori berkaitan & kategori/jenis personaliti dan konsep kendiri, guna borang grafik banding beza konsep kendiri, penghargaan kendiri dan kecekapan kendiri dan bincangkan peranan guru dalam tangani konsep kendiri & personaliti berbeza di bilik darjah.
Yan : Kumpul maklumat tentang prkembangan bayi, & kanak-kanak berumur 6-14 tahun, banding beza dapatan Piaget & Vygoysky ttg perkembangan kognitif.
Loha : Kumpul maklumat ttg perkembangan fizikal kanak-kanak berumur 6-14 tahun.
Dayah : Maklumat ttg perkembangan sosioemosi bayi, dan kanak-kanak berumur 6-14 tahun, bincangkan pengaruh persekitaran dan baka berpandukan pendapat tokoh...(borang soal selidik, sola rujuk dgn cigu)
Farah : Lakarkan perubahan fizikal kanak-kanak bermula tahap pra kelahiran (saiz dan bentuk), jelaskan faktor pengaruhi perkembangan fizikal kanak-kanak begi setiap perubahan dan bincangkan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan fizikal kanak-kanak 6-14 tahun.
Jiah : Kanak-kanak masalah kecacatan fizikal, masalah tingkah laku dan sindrom down.
E'lie : Fitrah kejadian manusia, pertumbuhan dan perkembangan manusia - Pengurusan grafik dan fitrah kejadian manusia menurut perspektif agama dan biologi.
Elvy : Kanak-kanak masalah penglihatan dan pendengaran
Grace : Sama dengan tajuk Farah..
P/s ~ Kepada 4 orang jejaka PML, sila ambil tajuk kamu daripada kakak sulung aa..A.S.A.P
~ Sila siapkan tugas secepat mungkin, jangan bertangguh!
~ Jangan lupa pesanan En. Fir untuk memprint "Garis Panduan pelaksanaan Program Pemulihan Khas 2008 Edisi Percubaan"...Berguna untuk exam.
Yea : Huraikan konsep, definisi, ciri-ciri dan obj. tamadun
Jayn : Definisi tamadun, prinsip-prinsip dan mengapakah sumber tamadun islam berpandukan
al Quran dan as Sunnah, akal, penemuan penciptaan baru dan penyempurnaan semula
Flora : Jelaskan nilai2 Universal antara tamadun
Ap : Tokoh tamadun islam dan nyatakan sumbangan mereka kpd tamadun islam
Kath : Ciri-ciri pemodenan Meiji (1897-1912)
Re-G : Hubungan kuat tamadun India dgn agama, bagi contoh dan jelaskan.
Wani : Gariskan 10 prinsip Islam Hadhari dan huraikan 5 daripadanya.
Yan : Huraikan konsep tamadun islam beserta prinsip tamadun islam
Loha : Peranan kedatangan Islam ke tanah Melayu
Dayah : Lukiskan peta yang menunjukkan teori kedatangan Islam ke tanah Melayu
Farah : Huraikan kedatangan Islam ke Tanah Melayu
Jiah : lima tokoh Islam dan sumbangannya terhadap tamadun dunia
E'lie : Lima tokoh berbangsa China dan sumbangan kepada tamadun dunia
Grace : Apakah kesan pengaruh Islam dalam tamadun Melayu
EDU 3102 : PERKEMBANGAN KANAK-KANAK
Yea : Kanak-kanak Autisme, kurang tumpuan, Hiperaktif
Jayn : Carian maklumat dan kajian kes pengaruh baka & persekitaran ke ats anak kembar
Flora : Instrument ujian personaliti dan konsep kendiri, jalankan ujian (akan dibincangkan)
Ap : Kanak-kanak disleksia, lembam dan terencat akal ringan
Kath : Kumpul kajian kes berkenaan perkembangan sosioemosi
Re-G : Faktor pengaruhi perkembangan kognitif kanak-kanak dan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan kognitif kanak-kanak berumur 6-14 tahun
Wani : Kumpul maklumat ttg konsep personaliti & konsep kendiri, teori-teori berkaitan & kategori/jenis personaliti dan konsep kendiri, guna borang grafik banding beza konsep kendiri, penghargaan kendiri dan kecekapan kendiri dan bincangkan peranan guru dalam tangani konsep kendiri & personaliti berbeza di bilik darjah.
Yan : Kumpul maklumat tentang prkembangan bayi, & kanak-kanak berumur 6-14 tahun, banding beza dapatan Piaget & Vygoysky ttg perkembangan kognitif.
Loha : Kumpul maklumat ttg perkembangan fizikal kanak-kanak berumur 6-14 tahun.
Dayah : Maklumat ttg perkembangan sosioemosi bayi, dan kanak-kanak berumur 6-14 tahun, bincangkan pengaruh persekitaran dan baka berpandukan pendapat tokoh...(borang soal selidik, sola rujuk dgn cigu)
Farah : Lakarkan perubahan fizikal kanak-kanak bermula tahap pra kelahiran (saiz dan bentuk), jelaskan faktor pengaruhi perkembangan fizikal kanak-kanak begi setiap perubahan dan bincangkan peranan guru dlm mempertingkatkan perkembangan fizikal kanak-kanak 6-14 tahun.
Jiah : Kanak-kanak masalah kecacatan fizikal, masalah tingkah laku dan sindrom down.
E'lie : Fitrah kejadian manusia, pertumbuhan dan perkembangan manusia - Pengurusan grafik dan fitrah kejadian manusia menurut perspektif agama dan biologi.
Elvy : Kanak-kanak masalah penglihatan dan pendengaran
Grace : Sama dengan tajuk Farah..
P/s ~ Kepada 4 orang jejaka PML, sila ambil tajuk kamu daripada kakak sulung aa..A.S.A.P
~ Sila siapkan tugas secepat mungkin, jangan bertangguh!
~ Jangan lupa pesanan En. Fir untuk memprint "Garis Panduan pelaksanaan Program Pemulihan Khas 2008 Edisi Percubaan"...Berguna untuk exam.
2 comments:
Huhuhu..all the best to you guys!!! Suda ready mau exam ka? _ Cyndra@kagum2009/ipgmik
May 1, 2009 at 9:40 PMthanks....exam? haha...MAYBE
May 5, 2009 at 6:18 PMPost a Comment