SOALAN PKP3108: KAEDAH PEMULIHAN BAHASA MELAYU 2 (SEM.4/2010)
1. Kemahiran Menulis | a. Definisi menulis dan tulisan.(Farah) b. Faktor-faktor mempengaruhi kemahiran menulis.(Izatul) c. Menjelaskan masalah dalam kemahiran menulis.(Erlie) d. Menghuraikan strategi-strategi dan teknik-teknik pengajaran dan pemulihan bagi kemahiran menulis.(Menghasilkan bahan bantu belajar untuk mengajar kemahiran menulis) |
2. Kemahiran Mengeja | a. Definisi mengeja.(Yea) b. Faktor-faktor mempengaruhi kemahiran mengeja.(Flo) c. Menjelaskan masalah dalam kemahiran menulis.(Reg) d. Menghuraikan strategi pemulihan mengeja(Menghasilkan bahan bantu belajar untuk mengajar kemahiran mengeja) |
3. Kemahiran Mengarang | a. Definisi mengarang.(sher) b. Faktor mempengaruhi kemahiran mengarang.(kiven) c. Menjelaskan masalah dalam kemahiran mengarang.(safhwan) d. Strategi pemulihan kemahiran mengarang.(Menghasilkan bahan bantu belajar untuk mengajar kemahiran mengarang) |
4. Pentaksiran dan Penilaian Dalam Kemahiran Menulis. | a. Kepentingan mentaksir dan menilai.(Grace) b. Jenis penilaian (Aloha) c. Instrumen pentaksiran dan penilaian kemahiran menulis.(Elvy) d. Pembinaan alat ujian diagnostik (menulis, mengeja, mengarang)(yan) |
5. Kajian Sukatan dan Huraian Sukatan Pelajaran | a. Aspek-aspek dalam Sukatan Bahasa Melayu dan Pemulihan Khas Bahasa Melayu.(yea) |
6. BBB Kemahiran Menulis, Mengeja dan menulis karangan | a. Kepentingan bahan.(farah) b. Jenis Bahan.(Dayah) c. Pemilihan dan penghasilan bahan kemahiran menulis dan mengeja. |
7. Rancangan Pengajaran dan Pembelajaran | a. Rancangan Pendidikan Individu (RPI).(sher) b. Komponen RPH Pemulihan.(A’p) |
P/S: Untuk keterangan lanjut, sila rujuk proforma edisi pelajar yaa..Terima kasih^_^~ rejiah.jamili
0 comments:
Post a Comment