NO. | TAJUK | TINDAKAN OLEH : |
1 | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Konsep ü Objektif Proses dan Bentuk | Elvy |
2 | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Peringkat Penguasaan ü Unsur dan Faktor Keberkesanan ü Prinsip Pengajaran | Azwani |
3 | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Kaedah ü Teknik Pengajaran | Grace |
4 (a) | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Penyediaan Rancangan Pengajaran Aktiviti Mendengar dan Bertutur ü Objektif, Langkah-langkah Sebelum, Semasa dan Selepas Aktiviti | Farah |
4 (b) | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Prinsip Pembinaan dan Penggunaan Bahan Pengajaran dan Pembelajaran | erlie |
5 | Kemahiran Mendengar dan Bertutur ü Prinsip dan Prosedur Pembinaan Instrumen Penilaian Kemahiran Mendengar dan Bertutur. | Flora |
6 | Kemahiran Membaca ü Matlamat dan Jenis Bacaan ü Peringkat Pengajaran Bacaan ü Teknik Bacaan– Intensif, Ekstensif, Skimming,Scanning | Jayn |
7 | Pendekatan dan Kaedah Pengajaran Bacaan ü Pendekatan Binaan, Cerakinan, Komunikatif, dan Pengalaman Bahasa ü Kaedah Pandang Sebut Kaedah Abjad dan Fonik | Kiven |
8(a) | Teknik Pengajaran Kemahiran Membaca ü Survey, Question, Read, Review, Recite, (SQ3R); Read, Review, Recite, (3R); Know, What, Learn, How, (KWLH); dan lain-lain | Aloha |
8(b) | Teknik Pengajaran Kemahiran Membaca ü Lingkaran Soalan, Tata cerita Bimbingan Menjangka, Teater Pembaca | Khat |
9 | Penyediaan Rancangan Pelajaran Kemahiran Membaca ü Objektif ü Langkah-langkah Sebelum, Semasa, dan Selepas Aktiviti ü Membina dan Menggunakan Bahan Bantu Mengajar | Shiraley |
10(a) | Penilaian Kemahiran Membaca ü Mengenal Pasti Idea Keseluruhan ü Mengesan Idea Utama dan Idea Sokongan | Hidayah |
10(b) | ü Membuat Ramalan / Kesimpulan ü Pembinaan Instrumen Penilaian | Jiah |
11 | Kemahiran Menulis ü Matlamat dan Peringkat ü Tujuan Penulisan ü Jenis Penulisan Karangan | Rejiah |
12(a) | Pendekatan Pengajaran Kemahiran Menulis ü Proses | Azlan |
12(b) | Pendekatan Pengajaran Kemahiran Menulis ü LEA (Pengalaman Bahasa) | Yea |
13 | Kemahiran Mengarang ü Mencari Isi – Menggunakan Bahan Rangsangan ü Mengaitkan Isi dengan Tajuk, Kohesi, Koheren, dan Pemerengganan ü Kemahiran Kosa Kata, Gaya Persembahan, Mengedit dan Mengembangkan Idea – Peta Minda | Safhwan |
14 | Prosedur Pengajaran dan Penyediaan Bahan Bantu Mengajar ü Ejaan ü Imlak ü Karangan | Ap |
15 | Penilaian Pengajaran Kemahiran Menulis ü Mengenal Pasti Idea Keseluruhan ü Mengesan Idea Utama dan Idea Sokongan ü Membuat Ramalan / Kesimpulan | Yan |
p/s :
- Semua tugasas BMM3104 hendaklah dihantar dan dikumpulkan kepada miss Aloha :)
- Buat dalam bentuk yang ringkas-ringkas sahaja.(Grafik)
- Sekian, terima kasih...
0 comments:
Post a Comment